woensdag 26 maart 2008

De rugzak

Vandaag werd er met de koeriersdienst een splinternieuwe rugzak bezorgd die ik besteld had van het merk Deuter.
Het heeft lang geduurd voor ik eruit was welke rugzak ik het beste kon meenemen. Mijn oude rugzak van 25 liter was te klein en te oncomfortabel en een andere (vrij grote) rugzak van 50 liter was te zwaar. Uiteindelijk maar in de buidel getast en een perfecte lichtgewicht rugzak gekocht van 35 liter; tijdens de tocht zal hij het bedrag dubbel en dwars waard zijn.
Op Internet heb ik vaak zitten snuffelen over het gewicht dat mensen meetorsen op hun rug, over het algemeen komt dat neer op ongeveer 10 kilo. Na wat uitproberen voelde ik, dat dat voor mij veel te zwaar was. Ik moest dus driftig bezuinigen op alles wat ik mee zou nemen. Al wekenlang ben ik van alles aan het verzamelen en weer wegleggen, rugzak inpakken, rugzak uitpakken. En vanavond, met de nieuwe rugzak, had ik voor het eerst het gevoel van ... yesss!!
Zonder de voorraad water kom ik op ongeveer 7 kilo en dat is inclusief mijn foto-uitrusting. Dat ik in Spanje in nagenoeg dezelfde kleren rondloop, is dan de consequentie.
Een goede oefening in loslaten, dacht ik zo.

2 opmerkingen:

Samsara zei

En dan blijk ik de eerste te zijn die een reactie mag geven....!

"Een heel mooi begin van de reis" is mijn eerste gedachte, en echt weer helemaal Reggy.....MadebyReggy.

Woorden of foto's, jij tovert er met een schijnbaar gemak meteen een hoogstaand werkje van en ik wens dat er nog heel veel mensen van dit moois gaan meegenieten!

Knuffel voor jou lieve Reggy, en ook eentje voor Krakkemik!
Liefs van onder de grote rivieren,
Anita

gytha zei

Hoi Reggy,

ben een vriendin van Conny, ga jullie de komende weken volgen.

Leven is liefde en liefde is leven,
wens jullie veel goeds en liefde toe voor de komende spannende periode.

liefs, Gytha