maandag 31 maart 2008

De camera



Ik wilde helemaal geen camera meenemen, ik zou gewoon de beelden opslaan op mijn eigen harde schijf. Maar de twijfel sloeg toe toen velen mij aanraadden toch vooral met foto's terug te komen. Zou ik, als fervent fotografe, niet vreselijke spijt krijgen als ik daar niet met mijn camera kon klikken? Had ik het er voor over om minder kleding, een boek of een dunnere slaapzak mee te nemen? Liever een landloper dan geen foto's?

Uiteindelijk wist ik dat ik niet zonder camera weg zou gaan. Maar .... mijn eigen foto-uitrusting weegt meer dan 2,5 kilo en dat kan mijn rug echt niet trekken. Dus ben ik op zoek gegaan naar een (veel) lichter alternatief en dat gevonden in de Canon Powershot G9 met een gewicht van 350 gram. Met een handleiding van meer dan 300 pagina's een grote onder de kleintjes.

En hoewel het toch even wennen is om te fotograferen met een compact, ben ik nu toch wel blij dat hij tijdens de tocht onder (mijn) handbereik is.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Vriendin,
Kijk er heel erg naar uit om de tocht te gaan maken, ben ook druk met mijn voorbereidingen. Eigenlijk er al helemaal aan toe om te gaan, maar nog even Cabaretvoorstelling doen, werk afmaken en achterblijvers knuffelen. Maar het komt in zicht!
Liefs Conny

tR zei

Hoi Reggy,
Hele goede keuze om deze camera mee te nemen, zul je geen spijt van hebben. Leuk dat je een blog hebt van jullie voetreis. Zal je blog vaak bezoeken voor de nieuwtjes en de leuke verhalen.

Heel veel succes met de voorbereiding!

Groetjes,
Twan (ja, ik leef nog!)

Reggy zei

Hi Twan,
Dank voor je reactie, en ja hoor, ik wist dat je nog leefde :-))))
Reggy

Anoniem zei

Ha die Reggy,
Ik ben even bij je gaan snuffelen en dit ziet er allemaal heel gaaf uit.
Ik kan mi helemaal voorstellen dat je het spannend vind en vooral de vraag wat neem ik mee en die twijfel iedere keer ook wbt je cameraspullen.
Ik kan je verder niet volgen want ik zit wel aan de andere kant van de wereld ( nou ja bijna dan).
Wij gaan eerdaags voor een maand naar de kleine Soenda-eilanden en Sulawesie.
Wij kunnen ook niet veel bagage meenemen en ook ik heb heel lang getwijfeld over mijn camera.
Hij gaat wel mee en andere dingen moeten daar maar voor wijken.
Hee meid ik wens je heel veel blarenvrije kilometers en ga vooral genieten van de natuur en van je vriendinnen.

Groetjes Wanda

Unknown zei

Heel veel plezier en succes dames/meisjes/Reggy...
Toch een camera mee is wel een goed idee, maar kijk toch vooral veel zelf: niet álles hoeft te worden vastgelegd. En inderdaad, ik vloog gisteravond vanaf Mallorca over de Pyreneeën en ja hoor, nog heel veel sneeuw! Groet, Ebbo

Anoniem zei

Hoi Reggy,het spijt me dat ik niet eerder gekeken heb maar gelukkig heb je wel een camera mee. Gelukkig heb ik even tijd want ben reuze benieuwd hoe het jullie vergaat. gr. Wil