maandag 28 april 2008

Met z´n allen

Gisteravond arriveerden we bij een grote refugio. Een zogenaamde refugio municipal. Inclusief ontbijt kost dat 5,50 euro. Voor dat geld kan je niet veel verwachten en dat kregen we dan ook niet. Een grote zaal met bedden boven elkaar zonder trapjes. Hoe moet een dame van 60 daar nou opklimmen, haha. Je wilt niet weten hoe. Hoewel we veel pret hebben gehad, besloten we dit soort refugio´s voortaan te mijden. Hoewel de meesten naar dit soort grote refugio´s gaan, vinden wij dat we wel iets comfortabelers (en schoners) verdienen. We zoeken nu naar prive-refugio´s, die kosten ongeveer 10 euro inclusief ontbijt. En er voor vandaag ook een gevonden in het plaatsje Los Arcos.
21 kilometer gelopen vandaag, klimmen en dalen, in de zon en in de regen, het laatste stuk met muziek op de oren om de pijn in mijn kleine teen (en de rest van mijn voeten) te vergeten. De warme douche hier en de berichtjes op de weblog vergoeden veel.
Bedankt aan iedereen die zo met ons meeleeft.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

voor onze volgers
Vandaag zo'n dag die je een beetje met een gouden randje kan noemen. Het ging fantastisch heb af en toe even de vaart erin weten te zetten, maar dan wel met muziek op mijn oren. Heerlijk op de klanken van the Phantom of the Opera, en het mooiste was dat het nummer dat ik op had staan, toen ik op top aankwam, eindigde met applaus. Ja, dat is echt kikken. En geen diepie diepies vandaag alleen maar mooie vergezichten. Tot slot dan toch nog de poncho's aan moeten doen, maar dat was maar een klein stukkie. Lekker douchen en straks een pelgrimsmaaltijd. En mijn vriendinnen mijn creme toeschuiven want...tjaa die onderdanen van de meisjes, ze hebben het er zwaar mee te verduren.
Tot schrijfs liefs Con

Anoniem zei

Ha meiden,
Geweldig om jullie verhalen te lezen en mee te maken op afstand.
Ben wel stik jaloers(want ik weet zo hoe het voelt als je weer het doel van de dag hebt bereikt) en vooral de aankomst geeft je zoveel voldoening!!!
Ik kan me voorstellen dat jullie hoe dan ook stralen.
En de tocht van 21 kilometer is ook niet niks
Dikke knuffel van mij :)en voor morgen gezond weer op liefs len

Tiavandiest zei

Ha die Con santiagootje
Hier een berichtja van Tia Hierdenaatje

Wat leuk om jullie belevenissen te volgen...wordt ook al steeds jaloerser en wat gaat het goed...! met ook nog eens meestal lekker pelgrim eten.
Ben benieuwd of dit berichtje aankomt: nog niet eerder zo iets gedaan...!

Anoniem zei

Wat een tocht, en wat leuk om een beetje bij te blijven via deze blog. De eerste week klinkt zwaar met klimmen en dalen. Maar denk aan de K2 route, dat is andere koek en heb je overleefd. Dus eigenlijk is dit peanuts ;-)
Hoop dat de blaren meevallen en dat je snel zonder pijn verder kan lopen.
Hier werken we gewoon verder, maar zo nu en dan even lezen van jullie belevenissen geeft een gevoel alsof we toch stukjes meelopen...
Hoe is het met de fotografie, heb je daar wel tijd voor, heb je mooi licht? Ojee, ik vraag vast en zeker teveel ;-)

Suc6

Anoniem zei

Al laat ik dan niet bij iedere blog een berichtje achter, ik volg ze allemaal... "op de voet" ;-)
Toevallig vandeweek een DVD bekeken waarop ik je min of meer in het echie zag, dus die "vrouw van 60" verbaasde me een beetje. Voor mijn idee was je jonger.
Het leuke van deze reis "volgen" vind ik dat het - voor mij - een ander wereldje lijkt. Kanen voor 10 euri, waar vind je dat nog :-)
Ik hoop dat dat teentje zich een dezer dagen overgeeft en gewoon gedwee mee doet.
Ik ben zelf aan het recupereren van een weekje of 8 ellende en probeer mijn conditie nu weer op te bouwen. En dat gaat met ongeveer 5 km per dag (niet veel, maar voor mijn toestand momenteel is het vrij zwaar), dus ik kan me een beetje voorstellen wat voor opgave jullie jezelf gesteld hebben.
Ik ben ook benieuwd naar de foto's, maar ik ga er gewoon van uit dat ze heel mooi zullen zijn (gewoon een beetje verwachtingspatroontje scheppen... gheghegheghe)

Anoniem zei

Hi Reggy ....je weet niet half hoe blij ik ben met het contact wat er nu ineens is . Dank dus ook voor je mailtje..je bent ineens weer een beetje hier ook ! :-)
Ik ben ook zo`n oen met al die digitale dingen ..hahaha
...dat gemiste trapje bij je bed....hoe kan dat nou ..wel 1000 meter klimmem mat bepakking en
10 x je flatgebouw tot de 20ste verdieping en dan spring je niet een metertje de lucht in????? hihi
He joh , wat rot van dat onwillige teentje ....hoop inderdaad dat ie `t snel met je bijlegt. verwen je onderdaantjes maar flink als je er de tijd voor hebt, zullen ze heerlijk vinden en je daar weer voor belonen.
Ik hoop ook dat je een beetje aan fotograferen toe komt ...ik ben toch zo stikbenieuwd !!
Zelf heb ik me aangesloten bij IC en verdien de ene na de andere POD . Ik vergeet soms gewoon dat ik een expo bij elkaar moet schilderen voor Juni,zo pakt me deze vrije manier van fotograferen .....heerlijk!!!
Meis...het lijkt erop dat jullie het met z`n 3tjes heel goed hebben samen ...houwe zo! ...is gouden bergen waard...prachtige levenservaring.
Dikke knuffel voor alle meiden !!

Anoniem zei

Dag lieve vrouwen,

Wat een avontuur zeg, dat geklauter in weer en wind. Langzamerhand zal het tijdsbesef wel verdwijnen. 21 km is wel een end als je ook nog moet klimmen. Dan kun je niet anders dan in het moment vertoeven. Alle respect voor jullie hoor!Ik volg jullie wel, ook al is het niet letterlijk. Heb het goed, geniet maar en zorg goed voor jezelf en je lijf. Liefs, Fenny

Anoniem zei

Wat een verhalen zeg. Ik zal ze straks nog gaan missen.rudolf