zondag 27 april 2008

Steenbokken

Vandaag aangekomen in Estella, na een traject van 14 km ... we doen een weekendroute.
Tot nog toe bevalt de tocht ons uitstekend. We hebben veel pret en komen de leukste mensen tegen. Soms is het ineens druk op een pad, dan ontmoeten we Brazilianen, Engelsen, Koreanen, Duitsers, Australiers. Soms zijn het bekenden van eerdere refugio´s en begroeten we elkaar als vrienden. Soms zijn de gezichten nieuw, maar vaak niet voor lang. Je komt elkaar haast altijd weer ergens tegen. De slijtageslag is begonnen, we zien mensen voortstrompelen met gigantische rugzakken, veel knie-en die niet meer willen of blaren op voeten.
Ik dacht dat ik daarvan gevrijwaard zou zijn, maar niets van dat alles. Ik heb twee grote blaren op beide grote tenen en mijn kleine teentje doet verdomd pijn bij elke stap die ik doe, geen idee wat dat is. Ik probeer er niet aan te denken..... Mijn beide voeten zijn ingetaped met Compeed en sporttape, het lijkt verschrikkelijker dan het is. Verder doet niets anders pijn aan mijn lijf, ik voel me gezegend.
De refugio´s waar we ´s avonds slapen zijn geweldig. Gisteren waren we in een kleine refugio waar een echtpaar de scepter zwaaide. Met alle pelgrims gezamenlijk gegeten onder de refugio tussen de gewelven, een maaltijd waar het water je van uit de mond loopt. We ervaren de reis dan ook als een hoogstaand culinair genot. In Pamplona aten we tapas, daar kan ik nu nog van dromen :-))))
Het weer is hoogzomers, de zon staat aan een blauwe hemel en het kan flink heet worden. Dan zijn de klimpartijen zwaar. Zwetend en puffend komen we boven na lange stijgingen op kiezelpaden waar je met de auto alleen in zijn eerste versnelling kan rijden. We voelen ons met recht steenbokken.
De eerste week is voorbij, de kop is eraf.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

adriƫnne reageert De Camino zakt langzaam in mijn voeten benen en hoofd, momenten van stilte worden afgewisseld door vreugde en soms pijn en gemis van geliefden!!!Maar alles bijelkaar is het een fantastische ervaring,we weten dar de tocht nog lang en zwaar kan zijn maar kijken neit verder dan een week en laten ons dagelijks verrassen.
EEN LIEVE GROET VOOR ALLE THUISBLIJVERS EN IK DENK AAN JULLIE!A3enne

Anoniem zei

dag lieve volgers.
Tja en dan is er al zoveel gezegd door mijn santiagootjes dat er voor mij niet zoveel meer overblijft. Hoewel, mij mankeert gelukkig nog niets, ik laat de voeten en de knieen elke dag even genieten van de voorzorgmaatregelen; dat zijn voorkom blaren zalf en Gel voor de schouders en de knieen. Ik verwacht dat als ik nu na deze publicatie gelezen wordt dat ik zal moeten delen. Maar dat doe ik graag. We hebben het steeds over de Volle aflaten die we aan het verdienen zijn, nou en dat lukt echt goed. Gisteren weer naar een mooie mis en daarna direct aan tafel. Kan het mooier. Voor het eerst met mijn MP3 opgelopen en dat was ook een wonderbaarlijke ervaring, als de weg niet zo moeilijk is kan dat heel goed. Wat ik begreep is dat Kees ziek is, dat is rottig, zou hij ook meedoen met de penetenties? Zo goed hoef je niet mee te leven hoor!
Ik wens iedereeen alle goeds en vervolg met liefde en af en toe aan julie denkend graag deze tocht,
liefs con

Anoniem zei

Hi lieve schat(ten).
Eindelijk heb ik door hoe dit alles werkt en zie ik waar en hoe ik een reactie moet plaatsen .En eindelijk lees ik nu hoe het met je gaat ,Reggy.

Menslief, wat heb ik een grenzeloze bewondering voor je ...nu al !
Ik ben ontzettend blij dat ik nu weet hoe ik je volgen kan en hoe het gaat en vooral hoe je je voelt.
Ik lees datje de eerste week goed bent doorgekomen en al best wat lijfelijke tegenwerking ondervindt. Ach ...je mag vast wel wat verwenzalf van je vriendin gebruiken :-):-)
Doe voorzichtig en wees zuinig op je lijf...je moet nog even voort . Ik ben blij dat de weersomstandigheden wat beter zijn ...je zult het hopelijk s`nachts niet te koud hebben nu.
Volgens mij wordt deze reis "de grote ervaring" in je leven .Ik denk dat er een andere nieuwe maar net zo lieve Reggy bij ons terugkeert over een aantal weken .
Stilletjes bedenk ik dat ik wel met je mee had willen lopen ...dat kan nu op deze manier een beetje .

Lieve meid...hou vol en geniet van deze heerlijkheid in je leven .
Tot later ...en ...100 dikke knuffels !!!
Dette

Anoniem zei

Lieve pelgrimgangers.
Inderdaad, de nodige aflaten hebben jullie al verdiend.De eerste week zit er op en er zijn nog zo vele te gaan. Bewondering hoor. Arme Reggy met haar blaren. Wat gebeurd er als je niet meer verder kunt?Geldt niet voor jullie hoor maar dit schoot zo maar even in onze gedachten.Lieve Conny, wij zullen proberen Kees even te bellen, kijken hoe het met hem gaat, zal wel meevallen hoor.Bid je ook een beetje voor ons?Fijn dat het met jou OK is en denk er om, geniet met volle teugen. Zijn bij Nancy en Henri geweest, was erg gezellig.Je moet de groeten hebben en vooral good luck.
Knuffel voor jullie drietjes en extra kus voor onze dappere Con. Liefs van Ma en Pa