maandag 5 mei 2008

De zwarte band







Weer gearriveerd in een kleine refugio in een superklein dorp waar werkelijk niets te beleven valt. De eigenaar van de refugio is altijd vrachtwagenchauffeur geweest maar heeft nu sinds 8 maanden zijn eigen optrekje voor de pelgrims. Je kan zien dat hij dit werk niet gewend is. Hij is, zal ik maar zeggen, een beetje onhandig, maar zijn humeur en gastvrijheid zijn hartverwarmend en vanavond gaat hij voor ons paella maken, tot groot geluk van Adrienne die daar al 2 weken naar uitkijkt.

Vandaag ook weer mensen gezien die we eerder ontmoet hadden. Grappig dat we toch steeds van tijd tot tijd bekenden tegenkomen. We zijn niet de snelsten met het lopen, maar we hebben wel de meeste lol. We stikken soms van de lach.

Ik heb het gehaald tot de zwarte band. M.a.w. ik loop vandaag met zo´n afschuwelijk armoedig zwarte knieband om. Is wel nodig, want op de een of andere manier heb ik een spiertje aan de binnenkant van mijn knie verrekt. Gedver, was ik net van dat teentje af, komt er een knietje voor in de plaats. Ik moet me dus goed concentreren met lopen en geen verkeerde stappen maken. Dat lukt me wel al ga ik wel iets langzamer.

We zullen proberen een foto te plaatsen op de weblog uit het toestel van Con. En zoals jullie kunnen zien is dat ook gelukt.

Tussen twee haakjes, het fotograferen van mij zal niet zoveel bijzonders opleveren. Ik ben vaak te moe om het toestel te pakken, en ook het fotograferen met een compact is niet je van het. Het zal bij kiekjes blijven vrees ik, leuk voor een fraai album maar daar houdt het dan ook mee op.


Bedankt iedereen weer voor de reacties, vooral in het bijzonder Esther, die heerlijke reacties schrijft, en ja hoor, wij slapen (soms) in met de MP3 op de oren :-))))))

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Reggy,

Zo af en toe lees ik even de berichtjes van je...leuk om te volgen hoe het e.e.a. gaat!
Begrijp dat ondanks wat kleine ongemakken alles goed verloopt!
Wat een avontuur en leuk dat de mensen daar zo gastvrij zijn.
En maak je niet druk om de foto's...dat komt wel weer... :)
Geniet maar van de tocht, dat is het belangrijkste!
Heel veel plezier nog de komende weken, stapje voor stapje...dan kom je er wel!

Hartelijke groet, Paula Alphenaar

Anoniem zei

Dag lieve fans
Wat goed he van Reggy dat ze de foto´s erbij plaatst, ze is bij ons in het groepje de techneut op meerdere fronten. De mp3 laat ze weer opnieuw goed klinken terwijl
A3enne en ik eerst een half uur aan het klojen zijn om de muziek op de oren te krijgen! Daarnaast heeft ze ook een troffee verdiend voor het aanbrengen van de dakpansgewijze pleisters, blijven dagen zitten en geen centje pijn. Althans dat hoor ik van A3enne want, ik blijf nog steeds verschoond van al dit leed, gelukkig. Vandaar ook dat ik met een gerust hart de zwarte band kon overspelen aan Reggy. Moet ie terug, die komt ie terug. Maar wat mij betreft niet. A3enne heeft ook zo haar specialiteiten, het inpakken van haar rugzak! Iedere dag bedenkt ze wel weer een vernuftige manier om het weer eens ¨zo¨te proberen. Vandaag spande de kroon, als een scheef maanmannetje liep ze voor ons uit, maar hij ¨zat heerlijk¨ zei ze. Verder is het ook bijzonder wat er bij haar allemaal in dat zakkie zit, ze heeft de kleinste van ons drieen. En wat er dan allemaal weer uitkomt ´s avonds. Een bus haarschuim, dat bedenk je toch niet. Zelf loop ik ook met een ietsie pietsie teveel, maar ja, mijn zak is groot genoeg, er kan nog meer bij, tja en wat laat je er dan uit? Wat Reggy net vertelt dat er hier niet zoveel te beleven is, zo ervaar ik het niet. Loop net naar beneden om het snoertje voor de foto´s op te halen, word ik aangehouden door de eigenaar. Hij heeft een splinternieuwe bloeddrukmeter gekocht, hij wil hem op mij uitproberen. Ik hopen dat mijn hartslag rustig bleef, maar bij het zien van de resterende zes voortanden van zijn bovengebit, lukte het goed. Mijn bloeddruk is, en here are the votes: 151 - 86 - 60 en dat voor in de bergen1 Jodelahietie! Volgens mij kan ik zo nog wel even verder. Het leverde trouwens applaus van de gasten op toen ze de uitslag hoorden en mijn leeftijd hoorden! Tja, en zo vervolg ik dan weer goed gemutst de Camino. Tot nader bericht,
liefs Con

Anoniem zei

Hongerrrr!

Reggy, je kent me dadelijk echt niet meer terug hoor: ik sta de laatste dagen echt te dansen als ik de bakken hoor!

Ik vlieg en spring dan opgewonden door de tuin en ga vervolgens kaarsrecht en met gespitste oren voor de deur zitten wachten totdat we kunnen aanvallen.

Ik let daarbij supergoed op dat de (dove) Bono niet eerder zijn neus in een bak steekt dan ik :-)
Meestal reageert DIE pas NADAT hij gezien heeft dat ik de bakken heb gehoord!!

En het is echt niet omdat ik honger heb hoor, het is gewoon een gezonde concurrentie strijd in ons hondenleven. LEUK!


Was de Paella lekker???

Dikke KNUFFEL van Krakkemik

fotoemma zei

Dag meiden,

Ook ik krijg mijn dagelijkse Santiago ritme nu te pakken. Het schrijven als reactie op jullie weblogverwittigingen wordt nu toch een aangename in geroosterde routine.
Leuk om te horen dat het één en ander in de smaak valt. Zo kan ik op afstand toch mijn steentje bijdragen. (Alhoewel deze wijze van uitdrukken toch wat ongelukkig gekozen lijkt. Jullie zitten natuurlijk niet verlegen om een lasten verzwarende bijdrage als ondersteuning vanuit het thuisland.) :)
Maar eerlijk is eerlijk, jullie avontuurlijke onderneming en levendige, laconieke en bij tijden wijlen plastische manier van verhalen, brengen als vanzelf een reactie teweeg.

Oei, de zwarte band. Ongelukkig dat je hem nodig hebt. Het goede nieuws is dat je dankzij diezelfde band toch je kilometers kunt maken. Toppie!! Wel voorzichtig he. Je hebt allebei je knieën nodig, wil je Santiago binnen wandelen.
Leuk die pluimen die je uitdeelt, Conny. Daar kan ik aan toevoegen dat ik smakelijk gelachen heb om je omschrijving van jullie zestandenrijke gastheer. Je hebt een heerlijke schrijverspen.
Ja, en zo zie je maar weer dat de ontmoetingen met het manvolk bij tijd en wijlen bloeddrukverlagend dan wel -verhogend kunnen werken. Of niet Reggy? :)

Oké genoeg weer. Ontzettende blij met de foto's die jullie nu dan toch geplaatst hebben. Vooral die middelste foto met jullie drieën vind ik erg aandoenlijk. De grote vraag rijst nu, wie is wie. Kijk Reggy herken ik wel. (Je hebt je haar pittig kort en heb je je leesbril nu ook de rest van de dag nodig? Ook valt me op dat je al behoorlijk in vorm bent (well-shaped); de kilo's zijn er afgevlogen en die jurk als extra bagage was een goede keus, voor zo'n staatsieportret wil je er op je Santiago-best uit zien. Over je schoeisel zijn we het snel eens, die lopen de 6 weken nog wel uit...............)
Maar ik blijf in het ongewisse, wie is nu Con en wie is nu A3enne?? :)

Bij de volgende ronde hoor ik het allemaal wel. Voor nu, slaap als roosjes met of zonder iPodjes (kleine iPodjes hebben grote oren) En dat je knie een gezegende nachtrust zal hebben, Reggy.

een warme groet uit zonnig Nederland,
Esther (Emma&Zo)

Anoniem zei

Hallo alledrie,

Zoals iedere dag open ik mijn eigen site. Snel draai ik dan aan het muiswieltje zodat alle lettertjes omhoog vliegen en de site naar beneden raast tot het moment daar is. Het linkje naar jullie log.

Een beetje zenuwachtig beweeg ik langzaam de muisaanwijzer naar het linkje en voorzichtig gaat mijn linkerwijsvinger een fractie van een millimeter naar beneden. Een droge klik van de muis klinkt en ziedaar. In een nieuw tabblad wordt deze site geopend. Vol verwachting beginnen mijn ogen dan van links naar rechts over het scherm te bewegen. Allemaal in de hoop op een nieuw berichtje. Tja, ik moet wel zeggen dat ik ondertussen verslaafd ben geraakt aan jullie verhalen. En natuurlijk ook aan alle reacties die men hierop geeft.

Reggy, blij verrast was ik vandaag dan ook dat er foto's te bewonderen waren. Enigszins geschrokken lees ik het verhaal over je blessure, maar gelukkig wordt dat met de nodige zelfspot verteld, zodat ik er toch gerust op ben dat je je er gewoon doorheen slaan. Want op de een of andere manier heb je toch een heel speciaal plekje in mijn hart.

Ik kan alleen maar zeggen. Doe rustig aan en luister naar je lichaam. (ik heb dat advies ook eens gehad, van een hele lieve dame van 59 ;))

Ben blij om te lezen dat de reffugio's heel gastvrij zijn. Vol verwachting kijk ik uit naar jullie avonturen die ongetwijfeld nog volgen.

Groetjes,

Paul.

Anoniem zei

Hey , stoere meiden !!!
Er viel een boel in te halen...te lezen..mee te beleven...mee te voelen ...en heerlijk ..deze keer ook te zien.
De tijd ontbrak me dit weekend ...maar gelukkig ..ik heb jullie weer ingehaald .
Wat is er alweer een hoop gebeurd...teentje genezen gelukkig ..maar snotneuzen en een zere knie daarvoor in de plaats. Mijn stille bewondering voor jullie wordt steeds groter. Ik probeer me er een voorstelling van te maken hoe het moet zijn om zo dag in dag uit kilometers te vreten met die twee kleine onderdaantjes die een mens heeft. Ik vind het lastig er een realistisch gevoel bij te krijgen , het gaat mijn voorstellingsvermogen te boven .Temeer daar ik zelf al in de problemen kom bij 1 of 2 kilometers ..hihihihi.
Dus je begrijpt dat ik het gevoel heb dat jullie een wereldwonder verrichten.
Heerlijk te horen dat jullie met elkaar zoveel plezier hebben...dat is iets waar ik weer allerlei leuke beelden bij zie .Als jullie het maar wel droog houden !!:-):-)
Leuk dat er nu ook wat beelden bij gekomen zijn ..Reggy ik kan me reuze goed voorstellen dat fotograferen voor jou nu eigenlijk heel ver weg is en van een andere wereld.Maakt niet uit hoor ...we genieten nu van je verhalen en dat is minstens zo veel waard.
Het brengt jullie toch weer een beetje dichterbij.....Dat was je trouwens vorige week ook al Reggy , want de Zoom kwam binnen met het cdtje over de reisfotografie. Dus ik had je hier even heel dicht bij in bijna levende lijve :-)
Mooie reportage en zoooo leuk om te zien...Ik ben gewoon apetrots op je !!!!!

Zelf ben ik ondanks het prachtige weer hier druk an het werk .
Voordat ik naar Hongarije ga moet ik werk afleveren voor 2 exposities dus er valt hier nog wel wat werk te verrichten ....maar het gaat goed ..ik zit in een geweldige flow..ben dus helemaal blij en treur niet dat ik de eerste echte zonnestralen hier een beetje langs me heen moet laten gaan ...dat is iets wat later wel weer komt.
Leuk detail over Hongarije is dat ook Zoomfreaky met ons mee gaat, dus je begrijpt dat het alsmaar leuker en interessanter gaat worden .

Ik lees hieronder ook dat het zo hartstikke goed gaat met Karak ...doet me deugd en zal voor jou ook als muziek in de oren klinken.

Beste meiden ...zet je beste beentje voor en ga voor de derde week...wees voorzichtig en zuinig op al jullie scharnierwerk en geniet van elkaar en van de prachtige lente in de zuidelijke natuur.
Tot later ...en dikke knuffels !!!

Anoniem zei

Hi Reggy,

Ik lees je dagboek met veel plezier... en voel af en toe plaatsvervangend de vermoeidheid en zere onderdelen..(vroeger erg veel bergewandeld/gebergwandeld)... diepe bewondering voor jullie vasthoudendheid en zalig dat jullie ook zoveel plezier hebben...
Goed om af en toe ook 's een dagje te blijven plakken... kunnen alle indrukken tenminste ook even tot rust komen en goed settelen!

Fijn ook dat het Karak zo goed gaat.. die zie je dan weer terug met een mooi rond buikje ;-)

geniet, maar NIET met mate!!!
liefs,
carlein

carla zei

Hoi Conny,
Bedankt voor je verjaardagskaart, die je voor mij had achtergelaten. We wijten het maar aan Kees z'n griepje, dat ik hem vandaag pas kreeg. Kees kon jammer genoeg zaterdag ook niet bij mijn feestje zijn. Als we van de zomer weer eens vis roken zijn jullie allebei welkom. Het was een prachtige dag, met twintig man in de tuin, heerlijk eten, het leek wel zuid Europa.
Conny, leuk om jullie belevenissen mee te maken.
Groetjes van Carla

Anoniem zei

Hallo Conny, hallo lieve wandelaars.
Even een paar dagen niets van ons gehoord maar dat kwam door het gemis van mijn computer .Even een paar dagen buitenshuis geweest.Leuke foto's maar wie is wie? moeilijk te onderscheiden. Conny gelukkig is Kees weer bijna helemaal de oude, heb hem gisteren gebeld en hij is geen zieke meer. Had bezoek gehad van Mark, was gefietst van Wageningen naar Harderwijk. Leuk dat hij Kees even heeft bezocht. Jullie doen het nog steeds heel goed. NU al weer twee weken aan het kilometers vreten en zo als wij kunnen lezen hebben jullie er nog steeds lol in. Prachtig is dat , een opperbeste mentaliteit.En wat een konditie, groots hoor. Conny jouw bloeddruk was en is prima, zeer zeker als je rekening houdt met de inspanning die jullie dagelijks verrichten.Vrijdag krijgen wij Peter en Tineke op bezoek, wij maken er een leuk dagje van. Heb het met Peter nog over jou gehad en hij vertelde mij dat hij jullie berichtjes ook leest. Hij had getracht om ook schriftelijk te reageren maar dat was niet gelukt.
Ik heb hen aangeraden om het anoniem te proberen en dat zou hij doen. Wellicht kan je vandaag of morgen ook van hen een reaktie verwachten.In ieder geval van hen een groet en toy, toy. Lieve zwoegers, blijf genieten, hou vol ondanks de ongemakjes , groetjes met een knuffel voor jullie drietjes en een extra kus voor onze Con van Ma en Pa

Unknown zei

Wat fijn dat alles goed gaat. Natuurlijk, een teentje, een knietje. Onontbeerlijk.
ben zelf even in Griekenland geweest en lees nu je verslag en zo wat reacties. Ik vind het heel knap wat jullie doen. Voor het bijgesloten filmpje heb je vast geen tijd. Het geeft wel mijn kleine bezorgdheid weer, doe voorzichtig en geniet met enorme teugen.
En die foto's komen wel weer hoewel je verbaasd zal zijn, na thuiskomst, van de snapshots die je onderweg maakt.
Reggy, keep on going. GIRLPOWER!!!
______________________________

______________________________HanJr

Helaas je blog accepteert geen HTML-code.
Dan maar een link:
http://www.youtube.com/watch?v=xNSVcmBnt-o

Anoniem zei

Lieve Adrienne, Reggy en Con,

Het is eindelijk gelukt om de blog te bekijken! Maar nu een reactie plaatsen.....gisteren is het tot 3x toe mislukt. Ik ga het nu eerst proberen voordat er weer een heel verhaal staat. Heerlijk om jullie belevenissen te kunnen volgen!
Veel liefs, Rian

Anoniem zei

Wauw!!! Het is gelukt!Ik deed dus véél te moeilijk. Uit de verhalen lees ik dat jullie genieten en dat de pijntjes over het geheel meevallen. Jullie vragen ook veel van al die tenen en ledematen, dat kan niet ongestraft blijven! En nu al bijna op de helft van de tocht, geweldig!
Stiekem zit ik hier wel een beetje jaloers te wezen...gelukkig is het mooi weer en maakt de tuin en de zon veel goed!
Tot een volgende keer!

Groet, ook van Peter, Rian

idavanbeuzekom zei

Hallo Con,
We lezen met genoegen jullie verhalen over de indrukwekkende tocht die jullie bewandelen.Nog heel veel plezier.18 mei ga ik naar Inge in Barcelona.
Liefs Ida.

Anoniem zei

Dit is een bericht voor Adriënne, en natuurlijk ook voor je mede-stappers.
Geweldig om te lezen dat het zo goed met jullie gaat, knap hoor!
Geniet ervan.
In Groningen alles goed, tot na de zomer, en voor jullie op naar Santiago, geweldig!
hartelijke groet,
marja van riemsdijk

Anoniem zei

Nog maar dik twee weken onderweg, lijkt al een eeuwigheid dat julie weg zijn. De moed zit er in ieder geval nog goed in en de conditie dus ook. Afgezien van wat kleine ongemakken lijkt alles dus goed te gaan. Dat de fotografie er iets bij inschiet is jammer, heeft ook niet echt een eerste prioritiet. De foto's die we nu zien zijn in ieder geval een leuke aanvulling op het verslag.
Wat me verrast zijn de goedkope tarieven, dit lijken wel Aziatisch prijzen voor eten en overnachtingen.
Noja, in ieder geval gaat alles dus goed, dat is het belangrijkst. Hier is de zomer al bijna in volle gang, schitterend weer met volop zon...het lijkt wel Spanje ;-)

Veel suc6,

Henk

Anoniem zei

Hoi Con.
Vandaag op " éénvandaag", weet je nog: dat t.v. programma zo tegen "achten"............ zag ik een man die een poging deed om óók een soortement van "conny santiagootje" te zijn, maar dan mét ezel, inclusief bepakking.
Hij is echter maar tot Katwijk gekomen i.p.v. JULLIE BINNENKORT TE BEREIKEN SANTIAGO!!!
Ik bedoel: realiseer je, dat jullie in ieder geval een stuk verder zijn gekomen.
Wél mis ik ons voorjaarsterrasje in Zwolle!!!!! Glas koude rosé, het heerlijke bijkletsen. Weet je: dat missen komt áltijd, wanneer iets er (even) niet meer is.
Potver Con, wat vind ik onze contacten onmisbaar!!!!
En..... als je dan schrijft, dat jij het er tot nu toe behoorlijk "zonder al te veel blessures" hebt afgebracht , dan denk ik, ZEG ik: YES!!!!!!, gewoon, omdat je dat verdient!!!!!! en omdat je een PRACHT MENS bent!
Heel veel liefs, ook voor die "maatjes" van je.
En.... dat glas rosé, daar denk ik nú al aan!

Anoniem zei

Hoi dappere vrouwen!

Wat is het leuk om met jullie mee te leven! Jullie zijn al weer 3 weken onderweg...en gaan lekker gestaag door! Pijntje hier en daar, ik hoop dat het de pret niet zal drukken!
Vrijdag en zaterdag de uitvoering van "Insekt" gehad.Het was mooier dan ik dan ik had durven dromen! Het weer was geweldig, mooie zwoele avonden. Nu dus even ontspannen en over een week weer verder met de krokodil.
Ik blijf jullie op de voet volgen, veel liefs en energie,
Rian