woensdag 28 mei 2008

Varkensoren

Ooit wel eens varkensoren gegeten? Ik nog nooit, maar gisteravond heb ik het even geprobeerd. Normaliter geef ik varkensoren alleen maar aan Karak, maar gisteren moest ik er zelf aan geloven. Voor Spanjaarden is het een lekkernij, gekookt en aangemaakt met een beetje olie en kruiden. Omdat ik vind dat je alles eens een keer moet proberen, heb ik mijn tanden erin gezet, maar dat was gelijk voor de laatste keer .... getver !!!!!
De pulpo was verrukkelijk, dat moet gezegd worden, al heb ik de stukjes met de langste tentakels en zuignapjes een beetje terzijde geschoven. Maar die werden door de Spaanse vrienden direct verorberd.
Al met al werd het een zeer vrolijke avond met veel wijn en over en weer grote complimenten, want de Spanjaarden zijn ook charmeurs van de bovenste plank.

Genoeg energie opgedaan voor de dag van vandaag, want we hebben natuurlijk weer de hele dag in de regen gelopen. De vooruitzichten voor de komende 4 dagen blijven nat. Het schijnt dat het sinds 30 jaar niet zo veel geregend heeft in Spanje .... en dat wij dan juist deze tijd uitkiezen om de Camino te lopen !!!!

Jonge, jonge .... tis wat !!!!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Een hele uitdaging!
Vandaag was het weer zo´n dag waarvan je bedenkt, ok het blijft nat, blik op oneindig, we komen er wel. Dan ineens klimmen, dalen de variatie blijft een uitdaging. Maar dan opeens moeten we over Stepstones lopen, ik had dat al een paar keer met goed gevolg gedaan. (heel ondiep water). Maar vandaag een beek over, smalle (te) stepstones en geen weg terug. Een ware beproeving! Aangemoedigd door A3enne voor mij en Reggy achter mij ging ik met knikkende knieen naar de overkant, vreselijk. Dat zijn van die momenten daar moet ik op inzetten, mijn eigen Heldendom uit de kast halen, of rugzak in dit geval. De zeilmaatjes kennen mijn overmoed, in het vooronder voel ik me prima, koffiekopjes tegenhouden enzo.Ik voelde me lopen alsof ik het in mijn broek had gedaan! Maar, gehaald! Dat zag er eerst niet naar uit, even hard gillen en de knik werd van lieverlee minder. En dan maar hopen dat de weg niet meer van die verrassingen in Petto heeft, penetenties genoeg voor vandaag! Alyssa wat goed dat jij ook zoveel km loopt. We hebben hier een Engels meisje ontmoet die loopt met haar oma en haar moeder, ik denk dat ze 9 jaar oud is, ze loopt dezelfde route, ook zo knap!
Reggy denkt dat Arie nog wel bij papa is als jij er bent, vind je haar net zo lief als Gysmo? Wel een beetje oude dame al hé. Wij gaan nog drie dagen lopen en dan zijn we in Santiago. Het weer, ach dat bijft zo, niet iets om over naar huis te schrijven! Kus Conny Santiagootje

Anoniem zei

Het lijkt me toch wel een geweldige belevenis maar ook een bovenmaatse prestatie van 3 dappere dames!! Het eind is in zicht en een afsluiting in de kekrk is niet verkeerd als je een pelgrimstocht loopt :-)! Denk dat het een geweldig moment wordt dus nog even volhouden en tanden bijten ondanks het kl...weer. Jullie komen vast zingend aan. groetjes Wil

Anoniem zei

Singing in the rain.... misschien ook nog een idee voor de laatste miles....
Reggy, we kunnen weer hakkuh op onze eerste keus. Dan is het ALTIJD mooi weer toch; dan heb je een lekker vooruitzicht om op te warmen en op te drogen :-)
Liefs uit Brabant,
Anita

Anoniem zei

Hallo lieve pelgrims,
Weer een dag voorbij, weer een dag waar veel van jullie uithoudings vermogen werd gevraagd, misschien niet vanwege het gelopen aantal km. maar meer vanwege het extreme weer.Doet mij denken aan onze vakantie naar Lanzarote, Canarische eilanden. Volgens zeggen regende het daar maar twee dagen per jaar maar juist de veertien dagen dat wij er geweest zijn moest er zonodig een record gebroken worden in de zin van regen en nog eens regen..Wij hoefden gelukkig niet te lopen maar van jullie drietal werd weer verwacht dat jullie kilometers zouden vreten. Reggy praat me niet over varkensoren,groot gelijk absoluut ongeschikt om te eten en zij die het een delicatesse vinden raad ik aan vegetarier te worden. Zeg Con dat was vandaag toch nog even hindernis baantje lopen en dan nog wel met knikkende knieen. Bravo, er zal best een gilletje bij geslaakt zijn. Leuk om vandaag met jou gebabbeld te hebben ook al kwam je een beetje krakend over, wellicht een weergave van hoe jij je voelde.
Nog drie daagjes meiden; nog drie dagen met dat natte, kleffe gevoel, nog drie dagen penetenties en dan de grote verlossing.Begin maar vast te zingen: Santiago here I come, want bijna is het leed geleden. Blij sterk tot de laatste uren en Reggy ook al ben je niet gelovig zoals je schrijft een Dienst in de kathedraal is toch ook weer een belevenis op zich. Lieve Con steek maar een kaars voor ons op en ach een klein gebedje mag ook hoor. Lief drietal, knuffel en kus van Ma en Pa

Anoniem zei

Hallo Reggy en stapvriendinnen,
Ze zeggen wel eens "De laatste loodjes wegen het zwaarst", Ik hoop dat dit voor julie niet zo is. Zet hem op meiden en hou de moed er in. Ik wens jullie nog veel stapplezier en een goede reis.
Groetjes Quanita