vrijdag 16 mei 2008

Steunkousverslaving

Ik schrijf niet zo´n lang bericht want er staan hier diverse mensen achter me te wachten op ook een plekje achter de PC.

Als eerste ... het weer is koud, niet echt regenachtig, hoewel we wel weer een hele dag door de regen geploeterd hebben, maar het is vooral koud, ondanks de zon die toch ook veel schijnt. Vanmorgen toen we op pad gingen was het 9 graden, dus thermo-hemd, thermo-onderbroek, fleece-vest aan om het allemaal wat comfortabel te houden.

We zijn ons aantal kilometers alweer aan het opvoeren, dus we stappen zo´n 20 km per dag weg. Vandaag nog zeiden we tegen elkaar dat we tot nu toe nog elke dag gelopen hebben, ook op de dag van de treinreis nog 8 km. We hebben nu zo´n ruim 350 km gelopen en nog zo´n 270 te gaan.

Mijn knie heeft zich wonderwel hersteld, ik loop nu niet meer met pijn, hoogstens met een wat zeurend gevoel. Slik nog wel Ibuprofen en draag mijn knie-bandages trouw, kan eigenlijk niet meer zonder. Ik hoop dat ik bij thuiskomst kan afkomen van deze verslaving, want als ik met steunkousen verder door het leven ga, is het met mij en mijn liefdesleven voorgoed gedaan.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi achterbanners, hier Conny Santiagootje
Wel, ze is weer helemaal het ventje hoewel dat volgens Reggy helemaal niet mogelijk is. Vandaag weer heerlijk gelopen en alles was weer kits, ik helemaal blij. Mocht ik gisteren mijn bordje, na het eten nog snel met een servet bedekken omdat het genant was wat ik gegeten had. vandaag kon ik het niet op, maar dat was omdat er opgeschept was voor een bootwerker. De meiden hebben al weer last van mijn gezang onderweg, maar zijn tocch ook weer erg blij dat ik gewoon meekan.
NU, genoeg over mijn malaise. Ik wil heel graag Mark en Martine vanuit een koud Spanje een warme verjaardagsgroet toesturen en nadrukkelijk ook namens Reggy en A3enne. Wij zullen er zeker een op nemen en als er niet zo achter ons gehijgt wordt dan sturen wij vast wel een kiekje mee!
Voor nu, warme groeten en thanks for support!
Liefs Con - Ma

Anoniem zei

hee oma.

is het lopen leuk en is het warm in spanje.
mark heeft een cadoo voor je gemaakt.
het gaat goed op school.
en het gaat goed met jolanda.
ik moet een opa en oma interviewen voor school dus ik denk dat ik opa morgen op 17 mei ga interviewen.
ik ga je missen dag oma

Groeten alyssa en mark

Anoniem zei

He, heerlijk dat je weer de 'oude' bent Conny. Niks zo erg als zwak ziek en misselijk zijn in een vreemd bed/land.

Ook fijn dat de kilometers die nog te gaan zijn in aantal zo rap afnemen. Maar wat - nu even geheel wat anders - , als jullie 'te vroeg' arriveren in Santiago?
Ik geloof dat ik het geen straf zou vinden om nu eens een keer een dag/nacht extra te verblijven in een prettige refugio. Eentje met warmte en zon, met een vriendelijke uitbater en dito kok, klassieke muziek en zachte bedden...
Gewoon om daar ter plekke te genieten van het Spaans leven zonder het doel van 20 km's in het hoofd.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat jullie liever niet uit het ritme komen en straks 'wel zien' wat jullie met de overgebleven dagen gaan doen.

Ook in Nederland is het nu wat kouder dan vorige week. Er is veel regen gevallen in een paar dagen en alle bomen struiken en graslande staan overvloedig in het groen. Jullie missen hier de mooiste maand van het jaar wat natuur betreft, maar de bergen en het landschap in Noord Spanje zal veel goedmaken.

Krakkemik heeft vanmiddag zijn 33e krater voltooid. Hij leeft zich lekker uit en heeft het nog steeds prima naar zijn zin.
We hebben inmiddels wel een tuinarchitect in de arm genomen om de schade na de Camino te repareren(grapje!).

Nou, ik ga werken terwijl jullie nu al een paar uur op een oor liggen.
Stapvoets lekker door en door, wij volgen op de voet.
Liefs van ons!
XXX

Anoniem zei

Lieve Adriënne, Con en Reggy,

Een weekje veel buiten in de tuin geweest en ondertussen lopen jullie maar door! Er staan weer 3 nieuwe verhalen, geweldig! Dat slechte weer is erg jammer, ik hoop dat de volgende 270 km zonnig zullen zijn (ook weer niet teveel). Vandaag heeft het hier, na een periode van droogte, lekker geregend, boeren en buitenlui zijn er blij mee, wij ook dus.
Con, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Martine en Mark! Bijzondere "dokter" hadden jullie overigens, de juiste man op de juiste plaats...en dan nog kok ook! Relaxed om een stukje met de trein te gaan, ook leuk om het landschap eens in vogelvlucht te zien!
Ik hoop dat de ergste pijntjes nu voorbij zijn en dat er een staat van gewenning komt waardoor jullie de tocht prettig kunnen voortzetten!
Veel liefs, ook van Peter, Rian

fotoemma zei

Dag lieve meiden,

Elke keer weer zo verrassend om te zien dat Stapvoets er weer een aflevering bij heeft. Een soap is er niets bij. :) Geef mij jullie belevenissen maar. :)

In tegenstelling tot bij de meeste andere Medelanders heeft het hier bij ons in Friesland (nog) niet geregend. Wel zijn we heel blij dat ons weekendje kamperen vorige week heeft plaatsgevonden, want de temperaturen zijn nogal wat lager dan die van vorige week. Ik denk dat ze nu ongeveer op gelijk niveau zitten met die van jullie. :) Ons thermo-ondergoed blijft overigens wel in de kast. Wij verschuiven onze bezigheden eenvoudigweg naar het overdekte gedeelte van onze leefruimte. En duiken weer onder ons donzen-dekbed bij het slapen gaan.

Het idee dat het grootste deel van de te lopen kilometers nu onder jullie voeten zijn doorgegaan moet toch wel geweldig kicken zijn. En dat jullie daar enige verslavingen bij op gelopen hebben nemen jullie vast voor lief. (van verslavingen kun je ook ook weer afkicken en mochten jullie daar hulp bij nodig hebben, jullie achterban hier in Nederland staat jullie graag ter zijde. Gloort er nu nog hoop aan de horizon, Reggy?) Enorm goed om te horen dat het met de ongemakken weer heel wat beter gaat.

Hebben jullie nog steeds het idee dat er veel Santiagoërs zijn afgevallen. Zo'n internetfile geeft voor ons een iets ander beeld. Of komen nu de 'toerist'pelgrims de weg naar Santiago bevolken. Alhoewel ik elders lees dat je daar in mei veel minder last van hebt dan in het hoogseizoen (juli enzo) (heb nu een site ontdekt waar wat meer gedetailleerde info te vinden is omtrent jullie route. Voor jullie trip wist ik daar nagenoeg niets van. Zo leert een mens nog weer eens wat bij)

Jullie liggen al uren op één oor, ik denk dat ik ook mijn bedje eens ga opzoeken. Dat donzendek trekt enorm met de huidige temperaturen. :)

lieve groet,
EstherEmmaEtc

Anoniem zei

Hallo lieve meiden,
Wat fijn dat je weer met plezier en gezond als 3-tal kan lopen. Bewondering alom. Stapvoets gaan jullie voort en zullen Santiago halen.
Deze weblog is verder ook een aardige bron om anderen in Nederland te informeren, ik kreeg twee weken geleden telefoontjes omdat men doorverteld had, dat gelezen was, dat ik grieperig op bed lag. En nu lees ik een aankondiging van een interview door onze kleindochter. Als ik daarvan maar goed kan slapen, ik zal me er op voorbereiden.
Vanavond een geweldige toneelavond meegemaakt van toneelgroep Het Volk. De voorstelling "Wat niet mag" was in Harderwijk, maar het gezelschap speelt voor de zomer nog 4 keer in Wijchen, Assen en Haarlem. Kijk op hun website en ga het zien.
Jullie in Spanje spelen je eigen spel of volgen het spel van mede wandelaars. Geniet daarvan.
En tot een volgend verslag.
Liefs, Kees

Anoniem zei

Hola Chica's,
Con,nog gefeliciteerd met je kids!

Wat het weer betreft,nog even doorzetten er blijft een "kleine" depressie hangen,vooral bij jullie!

Een fijne wandel-zondag.

beso Inge

fotoemma zei

Dag leave trochsetters, (eens een Friese aanhef :))

De laatste week ernstig aan het speuren geweest naar enige relevante informatie omtrent het weer bij jullie. Nu toch wat gevonden.

Na enig rekenwerk zullen jullie je nu ongeveer bij Rabanal of Ponferrada bevinden. Vandaag lijkt het me dat vrij vochtig, maar het lijkt erop dat de temperaturen met het aantal zonuren geleidelijk omhoog gaan de komende dagen. Rond de 20 graden en zonder nattigheid in de vorm van neerslag lijkt me voor jullie toch wel wat gunstiger. Het idee dat het in Spanje altijd schitterend mooi weer is, verhuizen we naar het land der fabeltjes. Hier in huis met 13 graden vind ik het al koud laat staan als je 's morgens om half acht in de benen moet in de natte buitenwereld.

Daarom maar weer goede loop-omstandigheden gewenst en een goed bord eten en dito bed. Aan het gezelschap mankeert het nog geen minuut, dat dat ook zo mag blijven. Het zal jullie vriendschap alleen maar hechter maken. En vriendschappen zijn nog onontbeerlijker in het leven dan goed weer, onderweg. Het ga jullie goed.

groet uit fris Friesland,
EstherEmma

cora zei

HoiConny
Ik was bezig met de lesvoorbereidingen voor de komende weken. Zag dat de bedevaart naar Santiago ook op het rooster staat. Mag ik je vast uitnodigen voor een gastles in groep 7?
In het bijgevoegde verhaal las ik over een Middeleeuwse pelgrimage: een wijde mantel die ook als deken gebruikt werd, een stok om beesten te verjagen, en een dagelijkse zoektocht naar schoon drinkwater.
Tja...
Groet, Cora

Anoniem zei

Hallo dapper drietal.
Als je zo vanaf je luie stoel naar buiten kijkt heb je er geen idee van dat er ver hier vandaan een drietal een ware topprestatie aan het leveren is. Het lijkt zo ver weg en toch als wij jullie verslagjes lezen voel je een betrokkenheid die ik zeer zeker van mij zelf niet gedacht had.Heer- lijk om te lezen en ook de verschillende reakties er op. Conny wat fijn dat je weer bent opgeknapt en weer volop kunt meedoen aan het grootse spektakel. Wij hier vroegen ons af hoeveel druppeltjes zweet er al gevallen zijn en hoeveel keer jullie al de ene voet voor de andere hebben gezet. Ontelbaar. En nog steeds dezelfde zolen onder de schoenen? Jammer dat het weer niet erg mee zit bij jullie, je schrijft over een koud Spanje, hier is de temperatuur ook ineens op hol geslagen, wij hebben gisteren zelfs even de haard aan gezet om de ergste kou te verdrijven.Het kan verkeren, maar gelukkig wordt er weer warmer weer in het vooruitzicht gesteld. Conny was jij niet beretrots dat jij een reaktie van Alyssa kreeg. Oma aan de wandel, zo is het toch. Hier gaat verder alles zijn gangetje, wij blijven duimen voor jullie.Wij hebben Martine en Mark een mailtje gestuurd voor hun verjaardag en nu maar hopen dat zij het gelezen hebben. Lieve meiden, op naar de tweede helft van de trip, veel succes, houdt moed want het eind is bijna in zicht, nog maar een paar honderd km. Hatelijk he. Goed bedoeld hoor, blijf genieten van de inspanning en moge het een ontspanning blijven.Een knuffel voor de dapperen van Ma en Pa

anco zei

Reggy,

Ik lees al een tijdje met je mee en kan alleen maar beamen dat een langere tijd 'los' van 'alles' je op het rechte spoor van het leven zet. Voor een aantal weken dan, want als je weer thuis bent verval je (ik in ieder geval wel...) meestal weer snel in de sleur van je dagelijkse beslommeringen.

Herinneringen, foto's en het gevoeld blijven natuurlijk wel. Ik ben een aantal jaren geleden met mijn gezin een half jaar weggeweest. Het was geweldige ervaring en ik herken dus veel uitspraken van je...

Nou, ik lees dus nog graag een tijdje met me mee en wens jou en je wandelgenoten veel geluk en gezondheid op je resterende wandeltrip naar huis. Geniet ervan, want je bent zo weer thuis.

Liefs!

Anco