dinsdag 27 mei 2008

vuile bedoening

De goden vonden het wel goed ...... 1 dag zon, en verder moesten we niet zeuren:-)))
En daarom lopen we nu alweer twee dagen in de regen, alhoewel we vanmorgen ook een bleek zonnetje hebben gezien. Con zei gisteren nog: "het komt nu aan op doorzettingsvermogen, alleen jammer dat die onder in mijn rugzak zit", hahaha.
We hebben er ons volledig bij neergelegd, het valt toch niet te veranderen. We morren nog wel eens wat onder onze cape-jes vandaan, maar door het regengekletter kunnen we elkaar toch niet verstaan. We stappen gewoon verder.

Wat leuk blijft zijn de ontmoetingen onderweg. Tot onze grote verrassing zien we met regelmaat de oude bekenden met wie we aan het begin gestart zijn. Dan wordt er veel olé en amigo geroepen en innig omhelsd. De Spanjaarden zijn een vrolijk volk. Vanavond gaan we met Spaanse pelgrims pulpo eten, dat is inktvis, en ik hoop dat ik dat naar binnen kan krijgen.
Onder het genot van stevige rioja´s gaan we dan jouw lied oefenen, Frank, de tekst spreekt ons helemaal aan, en de Spanjaarden hier vinden alle gezang prachtig.

We hebben uitgerekend dat we nog drie trajecten doen en zaterdagmorgen in Santiago aankomen. Om 12 uur is er een pelgrimsmis in de Cathedraal en hoewel ik niet katholiek en zelfs niet gelovig ben, denk ik dat ik daarbij aanwezig zal zijn. Het is toch een soort afsluiting.

En Esther, we ruiken Santiago niet hoor, wel onze tassen, sokken, oksels, onderbroeken etc.
Want zo´n camino lopen is een verdomd vuile bedoening !!!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag lieve zonaanbidders! Nou, zoals Reggy al schreef, het weer is prut en nog eens prut. Tja, en dan ga je onderweg aan heel andere dingen lopen te denken, b.v. hoeveel ben ik al afgevallen, want, we lopen steeds achter elkaar en dan zien we toch de verschuivingen plaatsvinden. We passen elkaars broeken en, voor degeen die ons kent, zal je wel snappen in welke volgorde. Ik kon het niet nalaten een klein vakantiecentimetertje mee te hebben genomen in mijn bagage, dat is sinds mijn Weight Watchers verhaal standaard uitrusting geworden he Kees! Welnu de centimeters kelderen, toch eten we goed, maar al die beweging he meneer Sonneberg, daar sit het em in!!!
En straks die Pulpo eten, ik ben geen liefhebber, maar het is de beste in heel Spanje wordt er beweerd, dus ik zal ook aan de Pulpo-bak moeten. Wie weet. Ik bedacht me dat het vanavond voor Kees eetclub is en vroeg me af wat jullie gaan eten. Als de eetclub mee zou doen aan de Camino hebben ze toch een probleem: Vleesch noch Visch, hoe dat hier moet???? Geen idee. Want alle dagen brood is het natuurlijk ook niet. Maar goed dat zijn andere boete doeningen!
Ik ben toe aan de dagelijkse beloning een glaasje Vino Tinto, dus tot een volgende keer maar weer! Liefs Conny Santiagootje.

Anoniem zei

Dag lieve dames

Op de valreep nog een reactie van Marie-Anne. Want ook ik volg jullie op de voet en leef mee met de tocht. Nu is het alweer bijna gedaan en mijn bewondering is groot, zeker dit laatste traject helemaal in de regen!!
Wat ik ook zo mooi vindt is het hele verhaal; de reis van idee een paar jaar geleden, naar zaterdag aankomst in Santiago de Compostella. Ik verheug me nu al op alle verhalen.

Besito y mucha suerte!

Anoniem zei

Dag lieve Con. (en natuurlijk de andere "santiagootjes".
Zaterdag om 12.00 uur ga ik jullie "gedenken" en zal op een mooi plekje in Hasselt een kaarsje aansteken.
En Con, wat heb ik erg veel zin aan dat glas witte wijn en terrasje! Zín om je te ontmoeten!!
Volgens mij moeten wij in de rij gaan staan om (als één van de vriendinnen) een afspraak te kunnen maken! Kan niet anders!
Respect! diep respect voor jullie, voor JOU!
Door de jaren heen heb ik jou vast en zéker meedere keren laten weten dat ik je een prachtig én krachtig mens vind!
Nou, zaterdag is daarvan weer eens een keer het bewijs.
lieve Con: heel veel goeds voor de laatste stappen naar Santiago.
Ik ben ervan overtuigd, dat er zaterdag heel veel mensen aan jullie zullen denken. En ík ben in ieder geval stik jaloers dat ik daar niet bij kan zijn.
Dikke knuffel.

Anoniem zei

Hallo Con, Reggy en A3enne,

Respect, respect en nog eens respect! Het getuigt wel van doorzettingsvermogen, om in het slechte Spaanse (!) weer zo snel door te lopen. Chapeau.
Hier is alles goed, morgen wordt het erg warm, als het klopt wat ze zeggen (sorry, maar ik moest het effe kwijt).
Nou meiden, nog maar een paar etappes en dan zijn jullie er! Geniet met volle teugen.

Liefs en knuffels.

Anoniem zei

Dag lieve Con, Reggy en Adrienne,
Santiago komt in zicht, en als je er bent klaart de lucht ook op. Jullie penitenties zijn dan toch wel voldoende geweest. En dan, tot rust komen, niet meer de ‘plicht’ om, weer of geen weer, je plunje bij elkaar te pakken en weer zoveel kilometers te moeten lopen.
Maar jullie hebben er ook de vaart ingezet. Zaterdag al in Santiago! Van de geplande tijd is er nog voldoende over. Maken jullie nog plannen voor ‘het eind van de wereld’, Cap Finistaire? En dat hoeft niet gelopen te worden, hé. Ik stel me voor dat daar de buien ook overwaaien.
Toegegeven, ik loop misschien toch te snel vooruit. Jullie moeten eerst nog kou en regen trotseren. Gelukkig, het doorzettingsvermogen hebben jullie nog wel bij je. Als het in je rugzak zit ben je het nog niet kwijt. Hier geen overtollige ballast, maar bagage die de rugzak lichter maakt. Wees daar trost op, gebruik het volop en onderweg laadt het ook weer bij.
Nog even iets geheel anders. Hebben jullie nog foto’s? Ik wil jullie en natuurlijk Con, graag weer zien. Tot in Nederland duurt nog zo lang.
Liefs en groet, Kees

Anoniem zei

Dag Reggy.
Ik moet nog éven iets kwijt:
Kijk ik in míjn poezie album: zie ik dat mijn móeder iets schrijft over diezelfde zure appel als waar jouw vader het over had.

Ik bedoel, ik kan mij níet anders voorstellen dan dat tijdens deze bijzondere tocht óók jullie ouders op enigerlei wijze soms in jullie rugzak hebben mee"gelift", gewild of ongewild.
Oók een kaarsje voor hún zaterdag?????

Liefs

fotoemma zei

En ik altijd gedacht hebben dat El Camino je schoon en gereinigd in Santiago laat aankomen, Reggy........ :)

Maar wat zullen jullie het rustig hebben met dat opmerkelijke odeurtje om jullie heen. Het risico dat Reggy achterblijft vanwege jolige Spanjolen is zo ook tot een minimum beperkt. Goed gespeeld Conny en A3enne. :)
En wat denken jullie zal de regen en modder niet een flink aantal toeristische pelgrims van het pad afgebracht hebben. In dat geval verzekert het jullie, hoe wrang ook, van een aangename plaats in de Refugio's. Die gedachte maakt jullie rugzak onder de poncho's toch wel wat lichter. :)

Zaterdag al in Santiago. Wow. Mijn knieën bibberen nu toch wel. Zo'n heel bijzonder moment. Spannend. En ja die mis, die hoort er gewoon bij. Een beslist goede afsluiter met elkaar en andere pelgrimgangers.

Stapvoets zijn jullie je weg gegaan, maar met zevenmijlslaarzen is mijn bewondering voor jullie gestegen. Een staande ovatie voor deze dappere stappers. Reuzen hebben jullie bedwongen en waren zelf niet klein te krijgen. Duimpjes op!

Zo te lezen is er al een klein feestje aan de gang. Geniet van elke centimeter. Jullie zitten er nu nog midden in. :)

lieve groeten,
Esther etc.

Anoniem zei

Lief drietal
Reggy, ik las over de zon die jullie toch in de steek heeft gelaten. Eergisteren moest ik noodzakelijk even de deur uit terwijl het kletterde van de regen. Enfin, jas aan , kraag hoog gesloten en naar buiten. Binnen de kortste keren voelde ik mij als een verzopen kat terwij ik nog geen 10 minuten had gelopen. Onwillekeurig moest ik aan jullie denken, hoe moeten jullie je voelen na uren in de regen gelopen te hebben. Hoe krijg je het droog om ook de volgemde dag weer opnieuw de strijd aan te gaan met de elementen , opnieuw je nat laten regenen, omgeven door de lucht van het opgedroogde nat van de vorige dag. Voorwaar geen maya luchtje en begrijpelijk dat je dan toch verlangt naar het einde van de tocht.Ach , wij blijven het maar zeggen, een ware pelgrimage, een ware prestatie van de bovenste plank. Meiden , zaterdag gaat bij ons de vlag uit, nee niet voor de koningin maar speciaal voor jullie, voor de doorzetters, voor het tofste stel meiden van nederland. Door jullie berichtjes onder het logo STAPVOETS zijn wij niet alleen de Ma en Pa van Conny maar ook een beetje van Reggy en A3enne geworden en daarom zeggen wij: zet hem op lieverds, nog een paar etappes en dan hebben jullie bereikt wat jullie willen. Nog even als druilerige katjes rondlopen maar de overwinning zal des te zoeter zijn. Een knuffel en kus voor jullie drietjes van Ma en Pa

Anoniem zei

lieve alledrie,

Zet 'm op met de laatste loodjes!
Knap werk!

liefs,
Martine

Anoniem zei

Vanuit een warm, benauwd en zwaarbewolkt Nederland wenst ook Middelbeers jullie 3-en heel veel succes ook met deze laadste loodjes.

Zwaar was het al en veel zwaarder zullen deze laatste kms niet meer zijn met het einddoel bijna in zicht.

Knap gedaan meiden en, zoals eerdere schrijvers al meldden: geniet er van zo lang jullie er nog mee bezig zijn want dit is werkelijk een buitengewone ervaring en het 'gewone' leven ligt alweer op de loer!! Hoewel ik me OOK voor kan stellen dat jullie daar naar terugverlangen.

Liefs van ons!
Beers & Co

Anoniem zei

Dag Conny en vriendinnen,
Ik wens jullie heel veel succes en geniet van de laatste meters. Hartstikke goed gedaan Con, al met al duurt het langer dan de Alpe d'Huez!
Liefs en tot ziens,
Greet

Anoniem zei

Hoi oma.

ik loop ook maar ik loop avondvierdaagse.
ik vind het zelf heel leuk.
ik loop ongeveer 5 km.
en jij loopt veel meer.
ik loop vandaag 7 km.
ik ga naar soestekwartier lopen.
ik hoop dat het leuk is.
ik hoop dat het ook goed gaat met jou.
met arie gaat het goed denk ik.
ik kom de 8ste weer bij papa.
is arie er dan nog??
ik hoop van wel.
ik denk dat als ik er weer ben is zij er weer niet denk ik.
ik zie je nog wl.

doei oma.